El Col·legi de Criminòlegs recolza que els criminòlegs puguin impartir docència als ensenyaments de secundària

El passat dia 6 d’agost de 2017, el Dr. David Cuaresma Morales, en qualitat de president de la Comissió Gestora del Col·legi de Criminòlegs de Catalunya, va enviar una carta a la consellera del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Dra. Clara Ponsatí i Obiols, en la que es recolza la sol·licitud d’incorporació de les titulacions de grau i llicenciatura en Criminologia a la taula de titulacions que capaciten per impartir docència als ensenyaments de secundària.

…aquests professionals es troben en condicions de poder aportar una visió de conjunt, omnicomprensiva i flexible de forma tal que pot aportar coneixement científic als fets socials, i molt específicament al fenomen criminal, així com mitjans instrumentals per al seu tractament, avaluació i pronòstic…

En l’escrit, s’assegura que “la Criminologia, com a disciplina científica de caràcter empíric, basada en la utilització de mètodes i instruments reglamentats per a la recollida sistemàtica d’informació i la validació de les hipòtesis i teories que se’n deriven i en les que es fonamenta, es situa en el mateix plànol que altres ciències com la Psicologia, la Sociologia, l’Antropologia o l’Economia”. Igualment, es fa menció a les diferents matèries obligatòries dels graus de criminologia que son directament aplicables en els ensenyament de secundària: “especial menció cal fer de les matèries pròpies de l’àrea de coneixement Psicologia evolutiva i de l’Educació”.

Una part significativa de les assignatures, tant troncals com optatives i de lliure elecció, que conformen aquests estudis contenen matèries relacionades amb la prevenció primària de la delinqüència…

Tanmateix, la carta també remarca que una part significativa de les assignatures impartides en els graus de criminologia contenen matèries relacionades amb la prevenció primària de la delinqüència, relacionada directament amb la intervenció socioeducativa amb menors i joves, com ho poden ser  l’educació per a la prevenció en l’àmbit escolar i familiar de les conductes conflictives relacionades, per exemple, amb la multidiversitat ètnica i cultural o les diferències socioeconòmiques, que permeten actuar adequadament sobre els elements i factors que més relacionats es mostren amb la criminalitat o la conducta desviada.

Creiem capacitats a aquests professionals per a impartir matèries dirigides a fomentar l’esperit cívic i qualsevol de les relacionades amb els programes de diversificació curricular…

Per acabar, l’escrit conclou “proposem com a més adequades per a l’exercici professional docent dels criminòlegs i criminòlogues, les matèries relacionades amb l’àmbit de les Humanitats i les Ciències Socials. En particular, inicialment, la següent relació de matèries podria ser un exemple de l’àmbit docent d’aquests titulats: Ciències Socials, Geografia i Història; i Educació ètico-cívica”.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s